Leczenie dzieci

Leczenie dzieci (inaczej pedodoncja) zajmuje się specjalistycznym leczeniem zachowawczym pacjentów w wieku rozwojowym. Obejmuje ząbkowanie i zaburzenia ząbkowania, leczenie zębów mlecznych, leczenie zębów stałych niedojrzałych, profilaktykę próchnicy, leczenie chorób błony śluzowej u dzieci. Stomatolog dziecięcy powinien umieć dotrzeć do małego pacjenta, zrozumieć jego reakcje i potrzeby. Wszystko to ma wpływ na późniejsze nastawienie pacjenta do wizyt w gabinecie dentystycznym.

Budowa zębów mlecznych sprawia, iż są one szczególnie podatne na powstawanie i rozwój choroby próchnicowej.Pierwsza wizyta tzw. adaptacyjna powinna odbyć się w pierwszym roku życia, najlepiej w okolicy pierwszych urodzin. Ma ona charakter adaptacyjny i instruktażowy dla rodziców. Stomatolog instruuje rodziców jak prawidłowo dbać o zęby dziecka, zwraca uwagę na szkodliwe nawyki.

Lakowanie

Jest to zabieg profilaktyczny, który ma na celu eliminację rozwoju bakterii w miejscach gdzie jest utrudniony dostęp oraz zmniejszenie ryzyka powstania próchnicy. Lakowanie polega na uszczelnianiu bruzd, szczelin i zagłębień w zębach tzw lakiem. Lakowaniu poddaje się wszystkie zęby boczne (mleczne i stałe), jak również otwory ślepe w stałych górnych dwójkach. Na wizytę najlepiej udać się tuż po wyrżnięciu zębów, wtedy jest pewność, że nie są one jeszcze zajęte przez próchnicę. Lakowanie zębów mlecznych można wykonywać już u 2-3 latka, jest to krótki, bezbolesny i skuteczny zabieg. Lakowanie zębów stałych rozpoczyna się w wieku 5-8 lat tj. w momencie ukazania się szóstki czyli pierwszego zęba trzonowego, a następnie kontynuuje w wieku 10-13 lat, w miarę wyżynania kolejnych zębów bocznych.

Skorzystaj z naszych usług